lördag 21 november 2009

Fåtölj drömmar

Tycker denna fåtölj är helt underbar.
Designad av Carl Malmsten för 75 år sedan.
Stilren, vacker o säkert jätteskön!
Skulle passa perfekt med min soffa.



Ser mig själv sitta med en kopp varmt te, försjunken i en
spännande deckare iklädd mina mysigaste tofflor...

Enda problemet:
priset.
Det ligger liksom inte 27 000 och skräpar på mitt konto.
Men drömma går ju!

Ytterligare rolig info:
den tillverkas endast i Tranås,
av alla ställen! :)
Av AB O.H. Sjögren.
Tanke ett: ta upp kontakten med min balkavaljer?
(vars föräldrar han ett litet finger i företaget kan man säga,
om jag inte missminnner mig helt)
Tanke två: fjäska när jag är där och hämtar posten
nästa gång, så kanske man kan få köpa en
andrahands sortering billigt?
:)

Eller helt enkelt jobba hårt, spara flitigt oh göra en investering för livet.
Vad tror ni?

1 kommentar:

Randiga Tråden sa...

Håller med om att detta är favoritfåtöljen, helt underbar.